Created by MyFitnessPal - Free Weight Loss Tools

2/27/11

Kelebihan Cikgu

ok lah aku cerita aku plak…

aku ngan member aku..

aku ada degree
member ada degree

aku dapat keja IT executive
member dapat kerja cikgu, kpli

aku gaji starting rm1600
member starting gaji rm2500

aku kerja shift 9am-6pm, shift 12pm-10pm
member kerja 8-5pm

rehat aku setengah jam
member satu jam official, yg tak official x tau

tempat aku bukak facebook kena warning letter
tempat member aku bukak facebook? anytime

aku kena maki ngan bos
member kena maki ngan mak bapak murid

aku kena maki, effect bonus aku, increment aku
member kena maki, gaji tetap naik, bonus tetap dapat

tempat aku staff retail curi rm20 kena terminate
tempat member aku cikgu curi duit koperasi sekolah kena tindakan disiplin

aku kena turun naik bank nak beli rumah..
member just order je nk rumah mana..

aku nk buat personal loan nak kawin, 10 bank aku turun naik
member aku nk buat personal loan, 10 bank cari dia

aku buat keja malas2.. kena buang keja
member buat keja malas.. kena tindakan disiplin

peformance kerja aku x memuaskan, bonus setengah bulan je
member aku kerja x memuaskan, kena bebel je la

cuti aku 12 hari setahun
member aku ikut budak cuti.. kalo sebulan, sebulan la cuti

hari2 perah otak buat kerja.. nak buat software nak repair bug..
member aku boleh duduk minum kopi setengah hari boleh siap satu soalan peperiksaan..

aku ambik MC lebih bonus aku terjejas
member ambik MC lebih… xkisah

anak aku sakit, aku kena kuar duit kocek byr duit klinik
member aku satu family masuk klinik free..

kalo kerja aku tak memuaskan, increment mungkin takder.
member aku keja macam tak kerja gaji tetiap tahun naik..

bila barang naik, aku angin, gaji cam tu gak
member bila barang naik, elaun kerajaan pun naik

aku, kerja memang 24jam ngadap dinding dan komputer. dan bos hampeh
member kerja ngdap murid, berbual ngan guru..

aku nak naik gaji mesti tunjuk development baru yg beri impak kepada syarikat
member nak bonus lebih just suruh bebudak bersukan baik2 sampai peringkat negeri ke apa ke

sepuluh staff aku semua kena keja sama stress dan sama peformance
sepuluh guru member aku salah sorang kena tunjuk peformance, yg lain keja cam biasa tak ambik aktiviti pape pun xde kisah

janji performance company naik kalo tak aku kena buang kerja
janji bebudak score dalam exam kalo tak membe aku kena bebel je.. tak kena buang kerja..

aku kena transfer ke sabah/sarawak pun gaji tang tu gak
member kena transfer ke sabah/sarawak dapat elaun..

tapi ada 1001 guru tak puas dengan kerja mereka, gaji tak naik la.. kerja susah sangat la, kerja pening kepala la, kerja sampai demam la, bonus tak dapat la.. hakikatnya kalau aku ambik guru2 tu masuk tempat kerja aku ni.. aku rasa silap2 yg takder migrain tu pun leh koma aku rasa.. belum yg jadi gila lagi..

jadi bersyukurlah aapa yg korang dapat.. kitorang keja swasta lagi 1000x terseksa dari korang… takder yg sama stress.. aku boleh buktikan kalau korang ambik salah sorang staff tempat aku keja jdi cikgu.. silap2 boleh menangis kesyukuran… sebab dah ada pun staff tempat aku jadi cikgu… semua kata macammana stress jadi cikgu.. tak sama stress kat tempat keja aku skrang..

dan takder bimbang kena buang keja…

Tambahan :

sila fahamkan guru yg mana yg aku sound di atas? guru baru ke atau guru lama.. guru lama mana ada starting keja beribu.. ini adalah aku dan rakan aku as a guru KPLI gaji terus riban2.. bukan kat guru2 yg start dari dulu termasuk yg pernah mengajar aku dulu.. sebab dia cikgu tp keja duk komplen memanjang .. tolong fahamkan sebelum tembak aku…

Jasa guru tetap dikenang.. tapi camna guru2 yang jenis merosakkan kehormatan guru2 sendiri?

Satu lagi aku compare keja aku sebab aku keja IT, kalo aku keja arketik, maybe aku compare ngan keja aku as arketek.. yang aku bisingkan bukan aku tak suka keja aku ngan keja member aku… tapi aku heran dia yg dapat ada ’senang sikit’ dari aku bebel bukan2… sekolah tu la kerajaan tu la ni la… maacam2 masalah.. bila aku sound dia suruh kerja lain dia xmau.. sebab dia kata banyk kemudahan kerja cikgu (sempat kerek kat aku)

bukan aku nk sgt keja cikgu.. cikgu aku dulu mengajar aku bukan untuk jadi macam dia.. tapi lebih baik dari dia.. aku akui guru dahulu lebih ikhlas..jrang aku dgr cikgu2 lama ni bebel pasal kerja depa.. cikgu2 lama byk bebel pasal cikgu baru.. cam member aku…

jadi tujuannya utk kawan aku yg keja senang tapi tak bersyukur… tahu nk komplen je… aku bukan compare keja cikgu aku nk jadi cikgu.. tp dah member aku keja cikgu.. baru keja guru KPLI.. tp bab compare keja aku punya kerek, bila jumpa sesama cikgu macam2 dia complain…

fahamkan dulu wahai forumer.. bukan aku hentam cikgu2.. tp cikgu2 baru yg byk komplen..

kepada yg suruh aku keja lain, aku nak tny.. keja skrang senang ke nk dpt? bersyukur la aku ada keja dari aku xde keja.. tapi jenis tak bersyukur ni yg aku pelik

anyway.. dah membe aku keja guru aku cakap la guru, kalo dia keja pejabat tanah.. aku cerita la pasal member aku yg kat pejabat tanah…

No comments:

Post a Comment